Uncategorized @fa

تاثیر ماشین آلات در کیفیت کالای تولیدی

تاثیر ماشین آلات در کیفیت کالای تولیدی

تاثیر ماشین آلات در کیفیت کالای تولیدی

تاثیر ماشین آلات در کیفیت کالای تولیدی

مساله انتخاب ماشین ‏آلات یک موضوع مهم در کارخانجات و کارگاه های تولیدی و صنعتی است. انتخاب نامناسب ممکن است به بروز مساله های زیادی رهنمون شود که بر کیفیت محصولات تولیدی اثر منفی دارند. به‌ دلیل متفاوت ‌بودن شاخص‏ های تأثیرگذار، نیاز است به دیدگاه کارشناسان و مدیران در انتخاب ماشین آلات توجه شود.

به طور کلی برای راه اندازی یک خط تولید به تعدادی دستگاه نیاز می ­باشد. ویژگی های این دستگاه ها برای صاحبان کسب و کار حائز اهمیت بوده و مهم می­ باشد. در ادامه به تعدادی از مهم­ترین ویژگی های ماشین آلات می­پردازیم.

  1. ظرفیت تولید

ابتدایی ترین ویژگی برای خرید یک دستگاه، ظرفیت تولید آن دستگاه می­­باشد. این ویژگی ما را در مورد تعداد کالایی که دستگاه مورد نظر می­تواند در مدتی معین ( مثلا یک دقیقه یا یک روز) تولید کند آگاه می­سازد.

توجه شود که عدد عنوان شده از سوی سازنده و یا فروشنده دستگاه، در شرایط نرمال دستگاه می­باشد.

  1. میزان مصرف انرژی

میزان مصرف انرژی ویژگی ای است که قطعا برای تمامی صاحبان کسب و کار مهم می­باشد. این مساله از آن جهت مهم است که صرفه جویی در مصرف انرژی برابر با کاهش هزینه ها بوده و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی امری پسندیده است.

 پر واضح است که تمامی سازندگان ماشین آلات، سعی در تولید دستگاه هایی با مصرف انرژی حداقلی دارند.

  1. میزان مصرف مواد اولیه

این ویژگی ما را در خصوص مقدار مواد اولیه ای که دستگاه استفاده می کند آگاه می­سازد. فراموش نشود که میزان تولید ضایعات دستگاه نیز مهم می­باشد.

  1. هزینه های نگهداری

بدون شک یکی از مهم ترین مسائلی که از جانب خریداران دستگاه و ماشین آلات مدنظر قرار می­گیرد هزینه های نگهداری و استهلاک دستگاه می­باشد. ارائه اطلاعاتی از جانب فروشنده در خصوص میزان هزینه و حدود قیمت قطعاتی از دستگاه که به صورت دوره ای باید تعویض و یا تعمیر شوند ضروری است.

  1. گارانتی و خدمات پس از فروش

فرض کنید که دستگاهی که خریداری کرده اید پس از مدت اندکی دچار ایراد و خرابی شده است. در این مواقع گارانتی و خدمات پس از فروش به یاری شما خواهد آمد. پس در هنگام خرید ماشین آلات از فروشنده تقاضا کنید که در خصوص گارانتی محصول اطلاعات دقیقی در اختیارتان قرار دهد.

  1. تعداد نیروی انسانی مورد نیاز

این ویژگی نیز از مهم ترین ویژگی ها بوده و تعداد افرادی که برای کارکردن با یک دستگاه نیاز می­باشد به طور مستقیم در هزینه های شرکت تاثیرگذار می­باشد.

جمع بندی

در این مقاله تعداد اندکی از مهم ترین ویژگی ها هنگام خرید یک دستگاه بررسی شد. بدون شک ویژگی های مهم دیگری نیز باید مدنظر قرار بگیرند. امیدواریم که اگر قصد خرید دستگاه و یا خط تولید یک محصول را دارید مطالب این مقاله را مدنظر قرار دهید.

خرید ماشین آلات ساخت قوطی و چاپ فلزات

اگر قصد خرید خطوط تولید قوطی های فلزی و یا ماشین آلات چاپ فلزات را دارید مجموعه ی صنعتی، تولیدی و بازرگانی نوین متال آلتین آماده است تا با 21 سال تجربه بهترین و پربازده ترین ماشین آلات داخلی و خارجی را در اختیارتان قرار دهد. همچنین می­توانید به صورت کاملا رایگان با ما مشورت و سپس اقدام به خرید خطوط تولید نمایید.

جهت مشاهده دستگاه های ما اینجا کلیک کنید.

Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *